zaterdag 15 oktober 2011

Kunstroof in Egypte: de 2e roman van Huub Pragt


Zojuist heb ik de laatste hand gelegd aan de website
www.kunstroofinegypte.nl" die ik maakte voor mijn egypteopschool-partner Huub Pragt. Wil je weten wat er werkelijk is gebeurd met de kunstschatten vh egyptisch museum in Cairo tijdens de januari-revolutie van dit jaar? Bestel dan zijn roman op de website (nee, ik heb geen aandelen). De personages in het boek zijn fictief, maar het verhaal is gebaseerd op feiten. Meer kan ik er nog niet over vertellen, want zelfs ik ;-) mocht zijn boek nog niet lezen (terecht!). Het kwam gisteren binnen vanuit de uitgever en ik krijg het een dezer dagen binnen. Wel ben ik begin juni met Huub in het museum in Cairo geweest en daar heeft hij ons laten zien dat de verhalen die via de media zijn verspreid over inbraak, vernielingen en vermissing van stukken uit de collectie niet kloppen.

Ook handig (qua begrip en verhaallijn) is het om zijn eerste roman: De verborgen tombe aan te schaffen. Eveneens met fictieve personages maar gebaseerd op feiten en met een theorie over de lokatie van het (officieel nog niet ontdekte) graf van Mencheperra uit de 21e dynastie. Na het lezen van deze roman ga je heel anders kijken naar bepaalde stukken die in het
Rijksmuseum van oudheden in Leiden(RMO) te zien zijn...

Een recensie van zijn 1e roman staat hier , met daarin de mooie passage: "Eindelijk nog eens een intelligente roman! Een ware verademing na al die middelmatige epigonen van De Da Vinci Code met hun vergezochte esoterische plotlijnen!"
Veel leesplezier gewenst! Dat zal ik zeker hebben de komende dagen.
(stuur dat boek nou op Huub!)

Geen opmerkingen: