woensdag 3 december 2008

Vincent Icke over het electronisch patientendossier

Ik zit NU (3-12 's avonds laat) te kijken naar 'de wereld draait door' en zie/hoor Vincent Icke praten over het electronisch patientendossier. Ik blogde al eerder over hem.

Om dit blogje wat op te leuken, hier een interview met Vincent over het onderwerp 'god bestaat niet'.



Hij heeft dezelfde mening als ik over dit onderwerp, maar kan het veel mooier vertellen dan ik het kan schrijven. Ik raad mensen die zelfs na mijn blog over het epd nog twijfelen aan om deze uitzending te bekijken. Ik zal morgen een link naar deze uitzendig plaatsen.

[update 4-12, hier de link naar de uitzending. Of klik hier om de uitzending direct in windows mediaplayer te openen.]



NB. mijn vrouw is als bijna afgestudeerd huisarts een groot voorstander van het epd.
Ik probeer daarom vooral in te spelen op haar moeder-gevoelens om ervoor te zorgen dat ze toch een bezwaar instuurt.

Op dit moment hebben we echter nog een groter probleem: zij wil geen bezwaar maken tegen het epd van de kids, ik wil dat absoluut wel (heb het al namens mezelf gedaan) doen namens mijn kids. Als ze over 10-15 jaar oud en hopenlijk wijs genoeg zijn, kunnen ze dan zelf beslissen of ze op dat moment hun gegevens 'openbaar' in het EPD willen hebben.
Ze nemen het me vast niet kwalijk dat ik dat dan in de voorgaande 10-15 jaar niet heb toegestaan maar ik vrees dat ze het me WEL kwalijk nemen als ik het nu WEL zou toestaan. 1 bitje dat omvalt in een backbone-server ergens in de kelder van een provider en .... enfin, daarover blogde ik dus al eerder.

The battle continues. Ik blog zodra de strijd is gestreden en de winnaar bekend is ;)

Geen opmerkingen: