dinsdag 22 april 2008

Leerlingen geschorst na 1 april grap

BRON: www.nu.nl , Uitgegeven: 22 april 2008 11:22

---
HELMOND - Twee vwo-leerlingen van het Dr. Knippenberg College in Helmond worden van school gestuurd omdat ze op 1 april een met laxeermiddel gevulde wafel aan een docente hebben gegeven. De lerares raakte door het eten van de wafel ziek.

Waarnemend rector Horsten heeft dinsdag een bericht daarover uit het Eindhovens Dagblad bevestigd. Twee andere leerlingen zijn vanwege het incident geschorst. Horsten spreekt van een volstrekt misplaatste 1 aprilgrap.

"We accepteren niet dat de gezondheid van het personeel in gevaar wordt gebracht", zegt Horsten in de krant. De rector wil verder geen woorden meer vuil maken aan de kwestie.

De docente heeft aangifte gedaan. De politie neemt de zaak serieus en stelt een onderzoek in, aldus een woordvoerster.

---

Tja, moet ik nog reageren?? We zijn het toch met elkaar eens dat dit .......

Laat ik in plaats daarvan in de rest van mijn atrikel de jeugd proberen te inspireren door een voorbeeld te geven van 1 april-grappen die ik vroeger uithaalde.

DE OMLEIDING
Nodig: Oranje regenjas, oranje helm. Roodwit gestreept lint, pilonnen.

Uitvoering: Zet 's avonds een doorgaande rijbaan geheel af. Zeg tegen weggebruikers dat er even verderop een glaswagen is omgevallen en dat de weg volkomen geblokkeerd is.

Kies een punt waar:
- automobilisten gemakkelijk een alternatieve route kunnen kiezen met een omweg van hoogstens 1 minuut.
- de weg vlak na de versperring in een bocht loopt of waar het zicht op andere wijze versperd wordt, zodat automobilisten niet kunnen controleren of je verhaal waar is.

Bedenk dat het blokkeren van het doorgaande verkeer zonder vergunning strafbaar is.
In mijn geval bleef het echter bij het keurig thuisbrengen door de politie, het inleveren van de benodigdheden en een wasbeurt van de oren door mijn vader.
Als kind van 16 kwam ik er dus goed mee weg, als volwassene kun je (ook op 1 april) als het tegenzit rekenen op een bekeuring.

Ik ken er nog vele die ik vroeger met succes heb uitgevoerd (mocht je interesse hebben...).

In de tijd van mijn vader waren er ook goede (waar hij zelf aan heeft meegedaan...):

- het beeld van Paaseiland dat aanspoelde op het strand van Zandvoort (1962)
- het inpakken van de TV met alufolie als afweer tegen de controledienst op zwartkijkers (1969)

Lees hier meer over deze grappen.

En op het web is inspiratie genoeg op te doen:
http://1april.startpagina.nl/

Ook hier staan leuke en minder leuke grappen tussen. Belangrijk is altijd om je te verplaatsen in degene(n) bij wie je de grap wilt uithalen. Zou jij het waarderen als iemand de grap bij jou zou uithalen??

The old ones are the best ones:





Deze zag ik (indirect) op de blog van Raoul Teeuwen:


... kan ook een leuke grap zijn (of bijvoorbeeld een opdracht in de bovenbouw van het VO.)

En onderaan foto's van van een eindexamengrap (stunt). De afdelingsleider vindt zijn (volledig werkend) kantoor terug op de gang, een leslokaal is geheel naar buiten verplaatst. En de concierge??? Hij deed vrijwillig mee. Ik ken hem persoonlijk en
ik kan je vertellen dat hij het prima vond allemaal.

WEES CREATIEF!!! Er is genoeg te verzinnen.





Geen opmerkingen: