donderdag 20 maart 2008

geweld is gewoon

"Elf maanden cel voor doodsteken klasgenoot"

Zie dit bericht

Nee, er komt geen verhaal over geweld. De meeste lezers zijn het met elkaar eens over dit onderwerp en er is genoeg over gezegd.
In plaats daarvan een kort verhaal dat me te binnen schoot toen ik dit bericht las.

In 2001 was ik namens mijn werkgever PinkRoccade op bezoek bij een ROC in Amsterdam.
Ik liep het schoolplein op en mijn oog viel op een kogelhuls die in een spleet tussen 2 grijze straattegels lag. Ik schrok even van deze voor mij bijzondere vondst, liep naar binnen door een detectiepoortje waar ik door een beveiligingsbeambte werd gefouilleerd (ondanks mijn volwassen uiterlijk en stropdas) en meldde mij bij het 'hok' van de concierge. Ik liet hem de kogelhuls zien en vertelde waar ik deze zojuist had gevonden.

Hij zei: "bedankt hoor!" trok een la open waarin zich minimaal 10 van die kogelhulzen bevonden, samen met wat vlindermessen en ander wapentuig, gooide de huls erin, sloot de la weer en ging verder met waar hij mee bezig was.
Ik verliet het pand zonder verder een woord te zeggen.

Geen opmerkingen: